آبشار اشکلیت در ماسوله

همانطور که می دانید در استان گیلان طبیعت های دیدنی بی شماری وجود دارد . در این مقاله می خواهم شمارا با یکی از منطقه های زیبای شهر ماسوله در استان گیلان آشنا کنم که نام آن اشکلیت می باشد .

در این منطقه آبشاری زیبا با آب طبیعی نیز وجود دارد .آب و هوای اشکلیت بسیار معتدل و خنک است و بهترین زمان برای بازدید از آبشار فصل بهار و تابستان می باشد زیرا در فصل زمستان و پاییز مسیر رفت و آمد به آبشار بسیار  لغزنده و خطرناک است .مدت زمان پیاده روی این آبشار حدود 2 ساعت میباشد. منطقه اشکلیت و آبشار اشکلیت یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. البته اگر برای بازدید از آبشار اشکلیت زمان زیادی را در نظر گرفته اید می توانید بعد از پایان طبیعتگردی در این منطقه به شهر ماسوله سری بزنید و از  جاذبه های دیدی آن هم بازدید کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید . شهر ماسوله دارای قدمتی هشتصد تا هزار ساله است. در بیشتر ایام سال هاله‌ای از مه شهر را فرا گرفته و در بیشتر روزهای زمستان هوای ماسوله برفی و شهر لباس سپید برف را به تن می‌کند.

آب و هوای خاص ماسوله باعث شده است که در هر فصلی از سال جلوه‌ای از زیبایی‌های طبیعی آن به نمایش گذاشته شود . در شهر ماسوله بازاری زیبا، قدیمی و تاریخی وجود دارد که به صورت پله کانی می باشد مردمان این شهر صنایع دستی مانند عروسک های نخی کیف و لباس های سنتی خود را در این بازار برای فروش می گذارند . یکی از ویژگی‌های مهم این بازار سنتی این است که در چهار سطح مجزا ساخته شده است، به گونه‌ای که در دو سطح پایینی مغازه‌ها از یک طبقه و در دو سطح بالایی از دو طبقه ساخته شده‌اند. بازار سنتی شهر ماسوله در مرکز شهر قرار داشته و توسط چهارمحله مسجدبر، خانه بر، کشه سر و اسدمحله احاطه شده است. اولین مغازه‌ای که پس از ورود به بازار ماسوله به چشم می‌خورد یک چایخانه‌ی سنتی است که بسیار پر طرفدار بوده و در آن دیزی، نوشیدنی گرم و قلیان عرضه می‌شود. برخی از چایخانه‌های روبازی که در بازار واقع شده‌اند علاوه بر داشتن نما به سمت بازار، دارای نمایی زیبا و تماشایی به سمت کوه‌های ماسوله نیز هستند.

از دیگر جاذبه های دیدنی شهر ماسوله می توان به پارک جنگلی ماسوله اشاره کرد . این پارک جنگلی جزء مناطق حفاظت شده شمال کشور بوده و بهترین مقصد برای طبیعت دوستان می باشد. افراد زیادی تا به امروز به شهر ماسوله سفر کرده اند و کمتر کسی در میان گشت و گذار و تفریح در جاذبه های گردشگری ماسوله به سراغ جنگل ماسوله می روند. اما اگر جزء افرادی هستید که به گشت و گذار در میان طبیعت و جنگل های سرسبز علاقه دارید، پارک جنگلی ماسوله از بهترین گزینه ها برای شما محسوب می شود.این پارک در ارتفاع حدود 1800 متری از سطح دریا واقع شده و به همین دلیل جزء پارک های کوهستانی نیز محسوب می شود.

سخن پایانی

در یک کیلومتری شهرک تاریخی ماسوله در آخرین دوراهی مسیر موسوم به دوراهی منطقه اشکلیت آبشار زیبایی به نام آبشار تریشوم وجود دارد و شما می توانید با یک و نیم ساعت پیاده روی از جاده به این آبشار دسترسی پیدا کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *