آبشار زمرد تالش در استان گیلان

همانطور که می دانید استان گیلان سرشار از جاذبه های طبیعی و توریستی است. آبشار زمرد هم یکی از زیبا ترین مناطق استان گیلان می باشد که در 45 کیلومتری شهر تالش قرار دارد . این آبشار از ادغام دو دهستان به نام حویق و چوبر به وجود آمده است که اطرافش دارای دره ها ، چمنزار ها و دشت های زیبا در فصل بهار و تابستان می باشد .

این منطقه به دلیل خوش آب و هوایی جز پر طرافدار ترین روستا ها برای استراحت است و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید ازآبشار زمرد به این منطقه می آیند . البته باید گفت علاوه بر گردشگران افرادی که به ماهیگیری علاقه دارند هم به این روستا سفر میکنند زیرا آب آبشار بسیار سرد است و محل زیستگاه ماهی قزل آلا نیز می باشد که به راحتی صید می‌شود.  

این آبشار به آبشار دوقولو نیز معروف است. همانطور که از اسمش پیدا است می‌توانید شاهد دوآبشار باشید که یکی کوچکتر و کم آب تر با ارتفاع ۹ متری و دیگری بزرگتر و پرخروش تر که با ارتفاع ۱۵ متری از بالای سنگی به پایین می‌ریزد. در لحظه اول تصویری که می‌بینید بسیار جذاب است محوطه‌ای بزرگ دارای دو آبشار که در زاویه‌های مختلف از هم قرار گرفته‌اند . اما باید بدانید اطراف آبشار دارای محیطی بسیار لزیج است بنابراین حتما برای رفتن به این منطقه از کفش های مخصوص طبیعتگردی استفاده کنید . در سمت بالای آبشار زمرد چند آبشار کوچک دیگر هم نیز وجود دارد که به زیبایی این منطقه افزوده اند .

فاصله آبشار زمرد تا بازار شهرحویق 9 کیلومتر می باشد اگر قصد دارید از آبشار زمرد تالش  بازدید کنید ما به شما پیشنهاد میکنیم که سری هم به بازار شهر حویق بزنید زیرا در این بازار انواع صنایع های دستی و شیرینی های محلی گیلان به فروش میرسد که می توانید امتحانشان کنید یا به عنوان سوغات با خود ببرید .

همچنین می توانید در مسیر رسیدن به بازار از طبیعت زیبای این روستا نهایت لذت را ببرید . مسیر دسترسی به آبشار زمرد عبارت است از حویق، عبور از محلاتی چون آغاسی ، باغشلو  محله و محله بابالو . خانه‌های روستایی در اطراف راه با مردمی مهمان ‌‌نواز نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌كند و در طول راه مسجدی وجود دارد كه مسافران می ‌توانند برای عبادت، استراحت در آنجا توقف كنند.

فاصله  روستای حویق تا ییلاق سوباتان تالش حدود 81 کیلومتر می باشد پس اگر برای سفر به آبشار زمرد فرصت زیادی دارید  بازدید از ییلاق سوباتان را هم از دست ندهید زیرا در فصل بهار سوباتان پوشیده از گل های شقایق می شود و زیبایی خیره کننده ای دارد  و برای همین به آن دشت شقایق نیز گفته می شود. این ییلاق پوشیده از چمنزار و گلزار و مملو از چشمه‌های خنک  ،  دام‌ها و اسب‌هایی است که به این‌طرف و آن‌طرف می‌روند. کلبه‌های قدیمی با پنجره‌های چوبی‌شان منظره بی‌نظیری به وجود آورده‌اند که تصور چنین منطقه‌ی بکری در ایران، شاید کم نظیر  باشد.

سخن پایانی

در جنگل های اطراف آبشار زمرد  درختانی از جمله بلوط ، آکاسیایی ، گلابی ، له له خزر ، شمشاد ، انار ، ارجنگ ، آلوچه ، گردو وجود دارد که این تنها بخشی از پوشش گیاهی این منطقه است . مردم این منطقه دارای لباس های محلی زیبای تالشی و غذاهای بی نظیر هستند از جمله غذاهای آنها می توان به کویی تره و فویج یا همان ماهی شکم پر اشاره کرد که هرکدام از آنها به نوبه خود لذیذ و بی نظیر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *