چشمه آب گرم کوته کومه در آستارا

همانطور که میدانیم استان گیلان دارای جاذبه های گردشگری زیاد و همچنین سرسبزی وصف ناپذیر است و شهر آستارا هم از این قاعده مستثنی نیست در هر شهری که باشید وقتی اسم چشمه آب گرم به گوشتان میخورد  بی شک برای بازدید و همینطور آب تنی در آن وسوسه می شوید زیرا چشمه آب گرم یکی از جاذبه‌های طبیعی است که همواره از دید بشر بسیار دل‌چسب و هیجان‌انگیز می باشد. در این مقاله میخواهیم چشمه آب گرم کوته کومه در  آستارا را به شما معرفی کنیم .

چشمه آب گرم کوته کومه یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر آستارا می باشد که در روستای لوندویل  قرار دارد . این چشمه به دلیل وجود آب گرم و موقعیت مکانی زیبایی که دارد باعث شده است  هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر کنند . از آن جایی که برای گردشگران آب و هوای مقصدشان بسیار مهم است باید گفت چشمه آب گرم کوته کومه آستارا دارای آب و هوای معتدل است و گرما و شرجی بودن هوا شما را اذیت نمی‌کند .

باید بدانید این منطقه به جز چشمه آب گرم جاذبه های دیدنی دیگری هم دارد که بتوانید وقت زیادی را در آن جا بگذرانید . این روستا دارای سرسبزی و زیبایی بسیار زیادی است که میتوان در هر فصل از سال از این طبیعت استفاده کرد . برای رسیدن به این چشمه باید دقایقی را در طبیعت قدم بزنید و از زیبایی های زیاد این روستا و صدای پرندگان لذت ببرید . مردم خون گرم و مهمان نواز روستای کوته کومه اوقات خوشی را برای شما مهیا میکنند . در اطراف این روستا بلند‌ترین آبشار استان به نام آبشار عظیم لاتون گیلان وجود دارد که دارای دیواره و صخره های بسیار بلند میباشد  اگر به کوهنوری و صخره نوردی علاقه دارید ما روستای کوته کومه آستارا را به شما پیشنهاد میکنیم .

فاصله شهر تهران تا این چشمه 289 کیلومتر و فاصله شهر رشت تا آن 169 کیلومتر میباشد . در مسیر رسیدن به این چشمه روستایی به نام آسیو شوان وجود دارد آسیو به معنای آسیاب و شوان به معنای رودخانه است این روستا در گذشته به دلیل داشتن آسیاب آبی سنتی با معماری بسیار زیبا به عنوان قلب معیشتی اهالی بخش لوندویل از توابع شهرستان مرزی بندر آستارا بوده .جاذبه های تاریخی مثل قلعه گورستان و آسیابی کهنه نشان دهنده این است که از سال ها پیش تمدن در این روستا رونق داشته است . اگر قصد سفر به چشمه آب گرم کوته کومه را دارید بازدید از این روستا را فراموش نکنید و اگر برای این سفر چند روزی را در نظر گرفتید می توانید به خود شهر آستارا رفته و از جاذبه های دیدنی خود شهر هم دیدن کنید زیرا از چشمه آب گرم کوته کومه تا خود شهر آستارا فقط 35 دقیقه راه میباشد در مسیر جاده آستارا به تالش ساحلی به نام ساحل صدف واقع شده است که در فصل تابستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری و تفریحی  در استان گیلان می باشد این  ساحل در نزدیکی منطقه حفاظت شده لوندویل قرار دارد  که دارای آلاچیق، استراحتگاه سنتی، بوفه، فروشگاه، دوش آب شیرین جهت استحمام شناگران و سرویس بهداشتی برای گردشگران هم نیز است .

سخن پایانی

رودخانه لوندویل یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این منطقه می باشد که آبشارعظیم لاتون به آن  سرازیر می شود حجم آب این رودخانه  در فصل های مختلف سال تغییر می کند ولی در همه ی فصل ها دارای آب است . فاصله ی این رودخانه تا روستای کوته کومه حدود 6 کیلومترمی باشد. در مسیر تپه های جنگلی بسیار زیبا و همینطور درختان میوه را نیز مشاهده خواهید کرد .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *