آبشار میلاش در استان گیلان

 

همانطور که می دانید استان گیلان دارای آبشار ها و طبیعت های سرسبز ، بکر و دست نخورده بسیاری است . یکی از این آبشار ها آبشار میلاش نام دارد  که در روستایی به همین نام قرار گرفته است . با شکوهی و زیبایی این آبشار باعث شده سالانه گردشگران و طبیعتگردان بسیار زیادی از این منطقه بازدید کنند. ارتفاع آبشار میلاش 25 متر و عرض آن 8 متر است درجه حرارت آب آبشار هم 15 تا 20 درجه سلسیوس می باشد .

 اگر قصد سفر به اين روستاي سرسبز و زيبا كه داراي جاذبه هاي گوناگون گردشگري است را داريد، به شما توصيه مي كنيم كه حين سفر خود ، از محوطه قدیمی کهنه سر نيز حتما ديدن كنيد. اين محوطه تاريخي، قدمتي طولاني دارد، چيزي در حدود 1500 سال قبل كه به دوره پيش از اسلام، تعلق داشته و محل سكونتي براي نياكان ما بوده است.

بهترین زمان برای رفتن به آبشار و روستای میلاش در استان گیلان فصل بهار و تابستان می باشد چرا که در این 2 فصل منطقه میلاش بسیار خوش آب و هوا است البته آب و هوای این روستا در هر فصل از سال به نوعی معتدل بوده و می توان از آن بازدید کرد .

این آبشار در منطقه اشکورات قرار گرفته است و شما با یک برنامه‌ ریزی دقیق می‌توانید از تالاب صمد آباد که در 54 کیلومتری شهر رحیب آباد قرار دارد هم دیدن کنید این تالاب از جمله جاذبه‌های اشکورات است که از زیبایی بسیار زیادی بر خوردار می باشد . در اطراف آبشار جاذبه های دیدنی دیگری هم وجود دارد که به شما معرفی خواهیم کرد .

1-غار واردار

در 47 کیلومتری شهر رحیم آباد غار زیبایی به نام غار واردار وجود دارد که دارای اصالت بسیار زیادی می باشد . این غار یکی از جاذبه های اطراف آبشار میلاش است که می توانید از آن دیدن کنید .

2- تونل روستای یازن

تونلی قدیمی و زیبا است که می‌توان  آن را به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های اشکورات معرفی کرد

 3- منطقه آسمان رود

این منطقه دارای رودخانه‌ای با همین نام است . درزمان  قدیم وجود آسیابی در این منطقه موجب می‌ شد تا بسیاری از افراد به همین دلیل به این منطقه سفر کنند علت نام‌گذاری این رودخانه، صافی و زلالی آب موجود در آن است .

4- کوه عروس و داماد

در فاصله 26 کیلومتری شهر رحیم‌آباد کوهی به اسم کوه عروس و داماد وجود دارد  ، جاذبه‌ای است که بازدید از آن را حتما به شما پیشنهاد می کنیم  . در بخش شمالی سی پل ، کوهی سنگی با شیب تند قرار دارد که در بالاترین نقطه آن دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد واقع‌شده است . دیدن این زیبایی بسیار لذت بخش است .

5- دارگردان رجه

این منطقه در فاصله ۶۸ کیلومتری رحیم‌آباد قرار دارد . این روستا در میان اشکور بالا و در پای قله معروف بزاکو واقع‌شده است و از جاذبه‌های اشکورات می‌باشد .

غذا های گیلانی در کل ایران بسیار پر طرفدار بوده و شما می توانید با سفر به آبشار میلاش در استان گیلان غذا هایی مثل میرزا قاسمی ،ترش تره ،مرغ شکم پرو کباب ترش را هم امتحان کنید .

سخن پایانی

همانطور که گفتیم آبشار میلاش یکی از جاذبه های بسیار زیبای شمال کشور است . فاصله روستای میلاش تا خود آبشار حدود 20 دقیقه می باشد و شما می توانید طی مسیر از سر سبزی و زیبایی این منطقه و همینطور صدای پرندگان نهایت لذت را ببرید  . در اطراف این روستا دشت های گیاه گل گاو زبان هم نیز وجود دارد که می توانید مشاهده کنید  . در ادامه باید گفت آبشار میلاش بزرگ ترین آبشار در منطقه شهر رحیم آباد می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *