قله درفک در استان گیلان

قله درفک سرزمین مه و خورشید در استان گیلان و در شهر رودبار میباشد که در رشته کوه البرز قرار دارد . درفک در زبان تاتی ، به معنای آشیانه عقاب است . اما روایتی دیگر آن را برگرفته از قوم دربیک می داند که از ساکنین نواحی خزر بوده اند .

این کوه ارتفاعی حدود ۲۷۳۳ متر دارد.  آنچه این قله ی زیبا را نسبت به سایر قله ها متفاوت می کند وجود دیواره هایی با ارتفاع 500 متر در قسمت شمالی و وجود غار یخی یا همان یخچال می باشد  نا گفته نماند که هنگام طلوع و غروب خورشید دریای ابر شگفت انگیزی را از پشت دیواره ی درفک مشاهده خواهید کرد که در هیچ کجا نظیر آن را نخواهید دید  . بهترین زمان برای سفر به درفک فصل تابستان است زیرا در فصل سرما معمولا شاهد کاهش شدید دمای هوا هستیم و درفک در اکثر اوقات پوشیده از برف می باشد .

همانطور که می دانید کمپینگ در طبیعت بسیار کار جذاب وهیجان انگیزی است اگر شما هم اهل طبیعتگردی و کمپینگ در طبیعت هستید قله درفک را مقصد خود قرار دهید . در اطراف قله دشت هایی وجود دارد که برای راه اندازی یک کمپینگ شب مانی بسیار مناسب می باشد و برای شما خاطرات به یاد ماندنی به جای خواهد گذاشت.

چند توصیه برای سفر به درفک

در فصل سرما که درفک دارای مه گرفتگی شدید است مسیر جنگل بسیار خطرناک می باشد. پس از راه پیمایی در مسیر درفک در فصل سرما خود داری کنید.

با وجود ییلاقی بودن منطقه درفک حتی در فصل گرما هم لباس گرم همراه خود داشته باشید .

اگر قصد سفر به درفک را دارید حتما در روز حرکت کنید زیرا مسیر جنگل در شب بسیار تاریک ، لغزنده و خطرناک است و ممکن است مشکلاتی در راه برایتان بوجود بیاید .

اگر علاقه مند به عکاسی هستید حتما تجهیزات عکاسی را همراه خود ببرید که هم از محیط تصاویری به یادگار ثبت کنید و هم یک عکاسی در شب بی‌نظیر را در منطقه تجربه کنید.

به همرا داشتن پاوربانک ویا مبدل برق 12 به 220  برای شارژ کردن لوازم الکترونیکی مثل گوشی بسیارضروری است .

دربالای قله درفک هیچ چوبی وجود ندارد پس برای روشن کردن آتش در طی مسیر میتوانید از جنگل هایی که از کنارشان میگذرید چوب جمع کنید .

برای اینکه بتوانید شب را در بالای قله بگذرانید نیازمند یک چادر مسافرتی برای خود هستید .

در نزدیکی کوه درفک جاذبه های بسیار زیبایی وجود دارد و اگر شما برای سفر به درفک زمان زیادی دارید می توانید از این جاذبه ها هم دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید . یکی از این جاذبه ها دریاچه سد بیجار است که اگر از کنار دیواره ی درفک به پایین نگاه کنید می توانید دریاچه سد بیجار را مشاهده کنید . این سد توسط طبیعت جنگلی این منطقه و همچنین باران‌های بسیار زیاد ساخته شده است. سد بیجار با شهر رشت ۲۰ کیلومتر و با شهر رودبار ۳۱ کیلومتر فاصله دارد. بسیاری از مردم استان گیلان و حتی دیگر شهرهای کشور برای ماهیگیری و تفریح به سد شهر بیجار رودبار می‌آیند. از آنجایی که سد بیجار همواره از هوای دلچسبی برخوردار است و مسیر رسیدن به آن هم بسیار هموار است، شما هم می‌توانید برای ماهیگیری و تفریح به این سد بروید.

سخن پایانی

برای رفتن به قله درفک در استان گیلان هم می توانید همراه با راهنمایان حرفه ای کوهنوردی کنید واما اگر قصد کمپینگ شب مانی در این منطقه را دارید می توانید توسط ماشین های افرودی تا نزدیکی قله رفته و اوقات خوشی را در کنار دوستان خود بگذرانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *